lördag 28 februari 2009

Äntligen lite lugnare

Lillkillen åkte på en rejäl omgång vattkoppor. Skulle kunna gissa att han haft närmare 200 stycken.

I dag är första dagen sen i tisdags som han inte behövt ta tavegyl mot klådan. Förhoppningsvis så behöver han inte ta det till natten heller.

Han har några blåsor kvar som är vätskefyllda och om de inte torkar in under morgondagen så blir han hemma även på måndag.

Eftersom sportlovet nu är slut och farfar nu ska tillbaka till jobbet så stannar jag hemma. Börjar bli ganska trött på det nu. Har en lätt släng av lappsjuka.

Hemma kan man inte göra något annat än att vara inne med honom och de gånger jag varit iväg har varit till jobbet. Visserligen har jag gått promenad med grannen en gång men det räknas inte riktigt...

Men ikväll ska jag äntligen få komma iväg och se "män som hatar kvinnor" på bio med maken. Ska bli skönt att få vara iväg bara han och jag , äta lite thai innan filmen och sen sjunka ner i biostolen i över två timmar.

Andra bloggar om , , , , ,

Inga kommentarer: