tisdag 17 februari 2009

Tisdagstema: Handgjord


För några år sedan när jag jobbade inne i stan fick jag ett nytt intresse; att göra egna smycken (att pärla).

Jag höll på med det ganska mycket och sålde till kompisar, stod på marknad mm. Men så bytte jag jobb och lämnade stan för skärgården.

Nu håller jag inte på med det lika mycket som jag skulle vilja. Det har tyvärr att göra med att jag inte få inspiration. Jag gör ibland smycken till mig själv och kanske som present om det är någon som fyller år.
I garderoben står i dag flera lådor med attiraljer och pärlor som bara dammar. Jag skulle kunna sälja detta men samtidigt hoppas jag på att inspirationen ska komma tillbaka.
Fler bidrag på veckans Tisdagstema hittar du här.


Andra bloggar om , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ritkigt fint ut, alltid kul att ha en hobby, få se om inspiration kommer tillbaka:) Ha det fint!

Anonym sa...

Snyggt halsband! Äkta handarbete är det ju också.

Anonym sa...

Fint halsband o kul att kunna göra själv.

Anki N

Jules sa...

Så fint halsband. Hoppas inspirationen kommer tillbaka - för du är jätteduktig.
Ha en fin tisdag.

Bilder från min kamera sa...

Synd att din inspiration avtagit, för det halsbandet är verkligen snyggt. Helt i min smak.

Vinkelevink.

Myra sa...

Önskar själv jag kunde sånt där, men jag har inte rätt portion tålamod... ;)

Hoppas du får inspirationen åter. d

Anonym sa...

Du är jätteduktig! Jag har köpt smycken av dig!

// En kreativ vän som kanske kan inspirera till ett företagande igen?

Anonym sa...

Läckert halsband och snyggt fotat. Gillar den ganska låga vinkeln och korta skärpedjupet!