tisdag 17 februari 2009

Herr Framförhållning

Just nu är jag inte glad på min svåger.

Självklart är han en underbar människa, men han har sina brister som man (jag) kan bli irriterad på. Han är en person som har svårt för att ta beslut i sitt liv och är bla urusel på att ringa tillbaka som han lovat.

I går ringde han och bjöd in oss för att fira hans 30-års dag. Det är ju jättekul att få göra det om det inte vore för att tillställningen kommer att vara nästa fredag, alltså om 1½ vecka.

Är det nu så viktigt att alla kommer så tycker jag att man kan höra av sig liiiite tidigare än så, iallfall berätta att man kanske ska preliminärt boka datumet.

Han vet att vi är väldigt bokade pga makens studier/extra jobb samt storkillens alla träningar/cuper.

Just den fredagen är en dag jag sett fram emot och längtat till i ett års tid. Jag har nämligen redan köpt (betalt och hämtat) biljetter till premiären av Män som hatar kvinnor. Sen hade jag tänkt att boka ett hotellrum till maken och mig som en överraskning till honom.

Nu ska maken till Sf för att se om det går att ändra biljetterna (vilket jag betvivlar). Går inte det så får vi se om vi kan få svågerna att ändra datum eller så.

Grr vad jag är sur just nu!

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: