fredag 6 februari 2009

Är jag en hemsk mamma?

I går var lillkillen och jag på besök hos en kompis vars dotter fått vattkoppor.

Syftet med besöket var att lillkillen skulle bli smittad* och jag känner mig så hemsk. Jag har medvetet utsatt min son för smitta.

Lillkillen sa när vi kom att han inte ville bli sjuk. För så är det ju, om någon är sjuk så håller man sig undan.

Jag förklarade då för honom att denna sjukdom få man bara en gång och det lättare att ha den när man är liten än när man blir större för då kan man bli jättesjuk.

Lillkillen funderade en stund och la sen huvudet på sned och sa "okej då".

Så det lektes, fikades och spelades wii under en timme. Så nu håller jag tummarna för att vi har hämtat hem lite baciller. Resultatet lär väl märkas om 10-20 dagar.

*storkillen har redan haft det
Andra bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: