tisdag 13 maj 2008

Och värre blev det!

Pratade med mamma i fredags ang Holland och nu känns det ännu värre!

Hon berättade nämligen att de under familjeträffen ska åka till den tyska by där min oma (mormor) är född. Hela släkten utom jag! Där ska de bla åka till ett museum som har hela omas släktträd på utställning.

Mamma fösöker rädda situationen med att hon och jag kan åka dit nästa år då hon bjuder med mig till träffen. Vad hon nog inte förstår är att jag vill vara med när hela släkten åker dit tillsammans för att se och uppleva detta. (några av mina farbröder har aldrig sett omas by).

Jag försökte förklara allt detta för henne och många tårar blev det! Hon säger att jag har gjort val i livet som gör att jag måste avstå från vissa saker, precis som hon har fått gjort. Men när jag först tog upp detta med henne fanns det en liten möjlighet för mig att själv betala min egen resa (den möjligheten är nu borta) och jag fick känslan av att jag inte "fick" följa med.

Detta gör inte saken bättre!!!



Andra bloggar om , ,

Inga kommentarer: