fredag 23 maj 2008

Att hitta balansen utan att veta om det!

När jag kom hem igår var lillkillen och maken ute och tränade på att cykla utan stödhjul.

Med den klassiska pinnen fasttejpad på cykeln så mötte jag dem när jag kom hem.

Lillkillen trampade på och det gick galant! Jag hejade på och när han stannade gratulerade jag och berömde honom samtidigt som jag nu inser att han faktiskt börjar bli stor.

- Vad duktig du är som kan cykla själv nu!, säger jag.
- Inte helt själv, säger lillkillen, pappa håller ju i pinnen.
- Nä det gjorde jag inte, säger pappa!
- ??!! Va!!, säger lilllkillen, gjorde du inte!

Den minen han hade då önskar jag att jag kunde fått på bild. Han blev först så förvånad och sen lös stoltheten i hela ansiktet!

Jag hade tur nog precis varit på Biltema och inhandlat bla en ny ringklocka till honom som han fick som pris "för han vunnit lära sig cykla när jag blir 5 år"-utmaningen.


Bilden lånad från Biltema

Måste nog bunkar upp med ordentliga plåster denna sommar för alla skrapsår som kommer.


Andra bloggar om , ,

Inga kommentarer: