onsdag 21 januari 2009

Hoera/Hurra

Ibland faller alla bitar på plats.

Min mamma har sedan förra året lovat att jag ska få komma med till Holland på släktträffen i början av juni. Men i somras visade det sig att datumet för träffen skulle sammanfalla med makens examen. Så hela hösten har jag försökt att förtränga det faktum att det kanske inte blir någon släktträff för mig även denna gång.

Nu har jag tagit reda på att makens examen är torsdagen den 4 juni och på fredagen den 5 juni åker jag och mamma till Holland. Hem åker vi på måndag kvällen så det finns tid för att både gå på släktträff och hitta på något annat. Detta innebär även att jag hinner gå på makens examen i blå hallen, ordna med en liten mottagning hemma och även städa upp efter den eftersom vi flyger på eftermiddagen.

Jag har även varit sugen på att läsa någon kurs denna vår (fastän jag inte riktigt har tid pga makens studier). Nu har jag lyckats hitta en kurs i nederländska som är lite mer avancerad än nybörjarnivå.

Så jag kommer nu under våren få repetera mina spåk-kunskaper och sen direkt praktisera dem under några dagar med släkten.

Tjoho vad glad jag blir!

Andra bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: