tisdag 13 januari 2009

Tisdagstema: Stora maskiner



Varje dag ser jag dessa gigantiska fartyg glida förbi mitt arbete.
På somrarna kan man höra musiken som spelas i barerna ute på däck. Men på vintrarna, när det är mörkt ute, är de som glittrande julgranar som glider fram över vattnet.

Det har även hänt att jag stått nere vid hamnen och vinkat till en och annan vän som kryssat sig fram och tillbaka över östersjön.

Uppdaterad kl 17,00:
Eftersom jag sitter och jobbar över idag så dök tillfället upp att även fota en av de glittrande julgranarna...



Andra bloggar om , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

En sån där resa har jag länge funderat på att göra. Det är ju bara så himla långt till närmsta hållplats ;) Fin bild. KRAMEN!

Anonym sa...

Härlig utsikt du har från jobbet!

Anonym sa...

Härligt stor båt...har vunnit en resa så när jag åker så vinkar jag :-)

Petra C sa...

DET DÄR är en stor maskin vill jag lova :)

Marie sa...

NU snackar vi STORT ;-)