måndag 12 januari 2009

Uppföljning

Eftersom det verkar vara många som hittar hit för att läsa om ganglionet som jag hade i handleden tänkte jag skriva en lite uppföljare om hur allt har gått.

Det har gått bra!

Efter operationen var jag väldigt stel i handleden och fick träna ganska hårt med de små övningarna jag fick. Men nu kan jag till och med klara av att göra armhävningar (dock inte så många pga jag fortfarande är lite stelare än "normalt").

Läkaren sa att jag troligtvis inte kommer få upp samma rörlighet som innan och nu inser jag vad han menade. När jag vinklar handleden så tar det liksom stop när jag når full "vinkel" jag kan inte pressa en liten bit till...

Men om man jämför detta lilla problem mot att ha ständigt ont, inte ha full styrka i handen, inte kunna skriva mer än en handelslista utan att få ont i handen. Ja då är valet enkelt. Jag är glad att jag gjorde operationen!

Ärret då, jag det sitter där det sitter och kommer blekna hoppas jag.


Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: