fredag 23 januari 2009

En hjälpsam man

Häromkvällen fick jag en stund över och gick ensam och strosade i ett av våra köpcentrum.
Det var rea på rean och jag gjorde några härliga fynd.

När jag var inne i en butik som sålde barnkläder såg jag något som värmde mitt hjärta.

Där var en svensk man som hjälpte en invandrare att handla kläder till alla hans barn.

De tog fram det ena efter det andra plagget och den svenske mannen sa hela tiden "det här kan passa den lilla tjejen" eller "den här kan hon din mellan flicka ha". Hela tiden så var det något nytt barn som skulle få kläder men den svenske mannen visste inte vad de hette. Men det verkade som om det var en familj med många barn.

När de stod vid kassan var det en riktigt rejäl hög med kläder som expediten började larma av. Men samtidigt som hon höll på att larma av fortsatte den svenske mannen att hitta mer kläder.

När expediten var klar tog den svenske mannen fram sitt kort och betalade hela kalaset. Det blev över 30 plagg för ca 750 kr. En mycket bra rea helt enkelt!

Att få se att det finns så fin medmänsklighet i vardagen värmde mitt hjärta!

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: