tisdag 9 december 2008

Tisdagstema: Uppmärksamhet

Om det är någon skylt i trafiken som kräver uppmärksamhet är det 30-skylten. Vägverket sätter inte upp den om det inte är nödvändigt, tex vid en skola.

Just nu är jag så trött på alla förare (oftast yrkesförare) som bränner förbi i hastigheter som är klart över 30 km/h utanför sonens skola.

Vid ett tillfälle såg jag en lastbil susa förbi skolan i minst 70 och strax därefter sett den stå parkerad i väntan på färjan. Då gick jag och knackade på och pratade med föraren och påpekade hans hastighet och att han borde sänka den till 30 eftersom det är en skola vid den sträckan. Jag trodde jag skulle få världens utskällning med kommentaren att "jag ska sk*ta i det" men jag tror chaffisen blev så förvånad för han bara höll med mig..

Jag kanske inte är guds bästa barn, men 30 håller jag alltid!


Fler tolkningar på Tisdagstemat Uppmärksamhet hittar du här.

Andra bloggar om , , , ,

8 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Tänk det gör jag också! Alltid 30.

Anonym sa...

Ja det är verkligen en viktig skylt!!

Anonym sa...

En skylt som man skulle vilja kunna förstora vid behov. Så att de som inte vet vad det betyder, får en lite påminnelse...

Hej från jag!

Anonym sa...

Ja...tänk om alla uppmärksammade denna skylt /marieRox61

Mia sa...

Verkligen viktigt och visst blir man upprörd, speciellt som förälder!

Ha en fin dag!

Mita sa...

Skola och 30 är ett måste, bra tolkning

emve sa...

Så sant! Bra uppmärksammat. Mycket viktigt...

Anonym sa...

Är född med lite blyfot men 30 och 50 håller jag stenhårt på. Finns ingen ursäkt för att inte göra det! Bra tolkning på veckans tema!
Hoppas att du har en bra dag! =) /maria_6909