onsdag 10 december 2008

Krösa-maja

I går kväll klagade storkillen över att hans knä var lite svullet på ett ställe han slog i för någon dag sedan. Men jag tyckte inte det såg så märkligt ut.

Senare klagade han över att han hade ont i ljumskarna och hans lymfar var lite svullna där och jag förklarade det med att han säkert har en förkylning som är på g i kroppen.

I morse var det samma visa igen och jag föklarade allt igen, ingen fara, och vi ska ändå till läkaren i morgon för astman så då kan han kolla det.

MEN när jag sitter i bilen får jag ett samtal från maken som låter väldigt orolig och stressad.
- Jag tror storkillen har fått blodförgiftning, han har en röd linje från knät upp på benet, så jag åker in med honom direkt!

Då hör jag Krösa-maja från Emil i lönneberga klinga i mitt huvud "om det når till hjärtat så dör han".

Jag vänder bilen och åker hem och hämtar storkillen. Och mycket riktigt, där var strecket som jag inte såg tidigare (pga pyjamasbyxor var i vägen). Vi ringer närakuten som hänvisar till vårdcentralen.

Väl framme så får vi snabbt komma in och läkaren konstaterar att det inte är bloförgiftning, men däremot har en bakterie letat sig in i lymfsystemet så nu är det antibiotika i tio dagar som gäller.

Skönt att det inte var värre än så, för han åker till Sälen på söndag.

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: