onsdag 19 november 2008

Trötter

I dag är jag trött. Det märks att maken är borta. Även fast jag tar hand om en stor del av hushållet i vanliga fall pga att han pluggar så märks det.

Lägg sedan till att vi plötsligt "fått" Canal+ på digitalboxen. (Vi har inte beställt det...)
Men det har lett till att jag två kvällar i rad suttit uppe och tittat på film. Mysigt är det självklart, men jag förvanlas till Trötter dan efter.

Lägg även till att jag märker av att jag sover själv i sängen. Även fast jag brukar vakna på natten av hans snarkande eller att han suttit uppe länge och pluggat och kryper ner i sängen långt efter att jag somnat så vaknar jag flera gånger varje natt. Jag förstår varför storkillen inte vill sova själv i sin säng utan varje natt sover med lillkillen. Det är inte kul att sova ensam.

Idag ville jag bara ligga kvar i sängen, läsa ut min beroendeframkallande bok och bara slappa!
Men nej, se det går inte.

Inga kommentarer: