torsdag 13 november 2008

Använd reflex!!!

I går när jag var ute och for på vägarna höll jag på att köra på en person!

Jag körde på en 50-väg och höll hastigheten. Plötsligt ser jag något fladdra förbi framför ett par billyktor. Då hade jag ca 20 meter kvar till ett övergångsställe. Den mötande bilen hade stannat och en gående hade börjat knata över vägen.

Jag tvärnitade och hade tur nog inte någon bil bakom mig.

Det var en kille med mörka kläder, ca 18 år, som gick över ett övergångsställe där det inte finns någon gatlykta och han var helt utan reflex. Plötsligt väcktes kärringen i mig och jag vevade ner fönstret och skrek till killen att han f*n måste använda reflex.




Storkillen var med i bilen och blev lika förvånad som jag över han killen var klantig nog att röra sig i trafiken utan reflex. För min kille är det en självklarhet.


Jag hoppas han tycker det är lika självklart när han också är 18 år!



Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: