måndag 14 december 2009

Mina bästa tips för en lugn och skön jul...

Kidsroom-Karin efterlyser tips om hur man får en lugn och skön jul.
Och jag är ingen expert, snarare tvärtom, även jag behöver tips.

Men vad jag försöker göra i år är att vara ute i god tid och för första gången inte behöva stressa in i det sista:
- vi är klara med alla julklappar (så när som på den traditionella fotokalendern till familjen)
- jag delegerar mycket av maten till julbordet
- jag har redan börjat laga min del av maten till julbordet och har fryst in den
- vi har handlat mycket av julklpparna på nätet, dvs vi slipper trängas i butikerna
- både maken och jag är lediga dan innan jul och ska städa då, så på julafton ska vi bara mysa och ta det lugnt

Hur gör ni, är det någon som har fler tips?

Läs om fler tips här

Andra bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: