måndag 21 december 2009

Jag tycker fortfarande det är lika underbart

Det blev tyvärr ingen skidåkning i helgen. Det snöade för mycket.

Men som jag njutit. Jag bara skrattade när jag fick gräva fram bilen i går, medans grannen bara muttrade.

Jag tycker det är så underbart för att hoppet om en vit jul finns där och jag ser hur glada barnen blir av detta. Tystnaden är även den helt underbar när man är ute.

Att man sedan får gratis motion när man skottar är inte fel det heller.

Nu har även maken inhandlat ett par långfärdsskidor. Storkillen blev jätteglad och vi hoppas på en premiärtur på onsdag då vi alla är lediga.

Ja, jag är väl kanske en av de få som faktiskt njuter av detta!

Gester tyckte häromdagen att jag har ett perverst förhållande till snö, det tycker inte jag. Jag ser bara det positiva i situationen och njuter av stunden. Det kan vara den enda snö vi får denna vinter. Man vet aldrig.


Andra bloggar om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med du! Let it snow, let it snow, let it snow!!!

/U

Urban/gester sa...

"Det snöade för mycket."
Jag visste väl det, det kan bli lite för mycket av snö. Vilket var det jag skrev i min bloggpost om förhållande till snö.
Du är förlåten och jag tar tillbaka mina ord om perverst. Du är som oss alla andra. Bra det att din toleransgräns är lite högre. :-)