måndag 4 maj 2009

En modernt omodern simhall?!

I min kommun finns en alldeles ny och modern simhall. Den har äventyrsbad, relaxavdelning, gym och allt annat lulllull som kan efterfrågas (och som har kostat en förmögenhet för oss skattebetalare).

Men när de kommer till anmälan av deltagande i simskola så är de alldeles totalt omoderna!
Man måste nämligen åka till simhallen (som är 1,5 mil hemifrån oss) och anmäla och betala på plats. Det går absolut inte att varken ringa, maila eller anmäla sig på nätet!

Att jag måste ta ledigt från mitt jobb* för att kunna anmäla min son, det har ingen som helst betydelse.

När jag var där i morse och gjorde ovanstående procedur passade jag på att fråga hur det kommer sig att man måste ta ledigt för att göra detta så svarade simhallens snorkigaste snorkfröken
- Det bara är så...

Ja men tack då, då vet jag varför!

*Platserna för sommarens intensivskola "släpptes" klockan 8 nu på morgonen

Andra bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: