torsdag 21 augusti 2008

Nu är den min!

Innan semestern var jag hos en kompis på Tupperware-party. Då var värdinnegåvan en tårtbox som jag så gärna ville.

Tupperware damen och jag beslöt att slå två flugor i en smäll och vi bokade in ett party hos mig efter semestrarna och jag skulle då få boxen som värdinnegåva.

I går kväll kom 10 glada grannar och vänner hem till mig och det var succé. Flera av gästerna hade inte varit på något Tupperware party på kanske 10 år och en hade aldrig varit på något alls. Smaskig morotstårta och nybakat bröd stod uppdukat på köksbordet.

Nu står den där så blank och fin i köket, min alldeles egna lilla (stora) tårtbox. Nu slipper jag låna svärmors varje gång jag vill frakta något smaskigt. Jag tror jag får användning för den redan i helgen när jag ska på knytis hos min gamla granne.

Bilden lånad från Tupperware

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: