torsdag 28 augusti 2008

Lilla Mell i ett nötskal

Mamma (alternativa rollbeskrivningar finns nedan)
Fru (älskling, hjärtat, DU)
Vän (denna punkt värderar jag högt, men bortprioriteras allt för ofta)

Sambandscentral (- Om jag skjutsar dit, så kan du hämta där och sen lämna där…)
Levande kalender (Mulle? Gympa? Läxor? Fotbollsträning? Fråga mig, jag vet när det är)Husmor/kockerska (vad blir det för mat?)

Ekonom (Nej, vi kan inte köpa det just nu, pappa går i skolan och får inte så mycket pengar) Chaufför ( - jag åker och hämtar storkillen nu!! Sen skjutsar jag honom till X!),
Dotter

Trädgårdsmästare (Oj vad gräset har växt, nu måste det klippas IGEN! )
Administratör (Oj, här var det många papper från skola/dagis som ska fyllas i och lämnas tillbaka)
Konfliktlösare ( Du vet att du inte får slå din storebror och han vet att han inte får ta dina saker)

Bagare (nybakat bröd till fikat i helgen, självklart det fixar jag)
Personlig rådgivare (mamma, tycker du…?)
Tvätterska (Nej, släng den inte i tvätten, den kan du använda i morgon igen, mamma har redan tre maskiner som måste tvättas i kväll)

Städerska (oj, ska vi få besök, då är det bäst att jag kör lite snabbt med damsugaren)
Fotograf (semesterbilder, självklart det fixar jag, jag fixar även så att det beställs papperskopior)
Diskare (oj, här stod det disk, då där det bäst att jag sätter in den i maskinen, som tydligen är full, då är det lika bra att jag sätter igång den)

Organisatör (kräftskiva i helgen, absolut inga problem, det fixar jag)
Växeltelefonist (du har telefon!!!)
Cykelmekaniker (oj lilla vännen har kedjan hoppat, då får jag fixa det då *suck*)

Stylist (mamma vad ska jag ha på mig för kläder?)
”Saida” (jag har ingen aning om vart du lagt den saken, tänk efter själv när du hade den sist)
Levande uppslagsverk (Mamma, vet du hur många människor som bor i Nigeria?)

Andra bubblare på listan: Älskarinna, levande klocka, heltidsarbetande, syster, granne,

Andra bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: