tisdag 13 april 2010

Att planera inför framtiden

Det finns en utbildning jag har sneglat på ett tag, men inte riktigt vågat ta beslutet om jag ska gå den eller inte. Det handlar snarare om jag vågar tro på mig själv att jag klarar av att plugga med allt vad det innebär.

Det positiva är att utbildningen är på deltid under ett år. Tanken är att man ska kunna fortsätta jobba samtidigt. Man läser två eftermiddagar i veckan från 15,30-17,45. Vilket är jättebra.

Men är jag redo? Klarar jag av det? Väljer jag rätt? Kan jag släppa kontrollbehovet vad det gäller barnen och familjen och överlåta det till Maken så att jag kan koncentrera mig på studierna?

Jag var inne på arrangörens hemsida för att återigen läsa lite om utbildningen och såg då att kursen redan var fullbokad för hösten. Vad göra?

Jo jag överlåter mitt beslut till ödet helt enkelt. Jag ställde mig på reservlistan!

Om jag blir erbjuden en plats kan jag alltid tacka nej fram till två veckor innan kursen startar.

Nu gäller det bara att försöka värma upp chefen lite då utbildningen faktiskt gynnar företaget.

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: