tisdag 23 februari 2010

vakuum

Ibland känns det som om man (läs jag) hamnar i ett vakuum. Livet liksom lunkar på utan att man märker det. Det känns som om det inte finns så många glädjeämnen i vardagen just nu.

Kämpar mot trötthet, smått illamående, huvudvärk och allmän håglöshet (nej är inte gravid). Allt detta är säkert psykosomatiskt, men inte desto mindre jobbigt.

Borde träna, för jag vet att jag mår bättre av det, men jag orkar inte.
Ibland önskar jag att jag åkte på en rejäl förkylning så jag skulle ha en bra ursäkt för att stanna hemma och ligga kvar i sängen.

Försöker se fram emot och tänka på saker som är positiva:
- Nu när det alltid är snökaos i stan är jag glad att jag får köra åt andra hållet och slippa detta
- Det är vackert med all snö ute, speciellt när solen skiner och himlen är blå
- Nu när det är så mycket snö är jag glad att jag har mina kängor
- Jag har roligt när jag går på min kurs varje onsdag
- Date med maken på fredag
- Fest på gång med många goa vänner
- Äntligen händer det saker på jobbet efter en lååång uppförsbacke
- Miniresa till Holland i maj
- Lååångresa till Grekland i juni

andra bloggar om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

kunde jag, skulle jag stuva med dig i en resväska!
i brist på det får du en kjjaaaaaaaaaamizzzzzzzz!!!
//U