måndag 22 juni 2009

Tänk inte ens tanken

Vi har en kaffebryggare som varit med oss i 13 år. En blå och fin från Krupps.

I lördags skulle jag ladda bryggaren för att ordna lite kaffe till fikat. Jag tänkte på att det var en väldigt bra maskin, men jag undrade hur kaffet egentligen smakade, om den bryggde bra (jag dricker inte kaffe). Men eftersom maken inte klagat så tänkte jag att det är inte någon idé att köpa en ny bryggare när denna fungerar.

Jag tryckte på start-knappen och lämnade köket.

När jag kom tillbaka 15 min senare för att hälla upp en kopp till maken så hade inget hänt! Jag menar inget! Lampan lös, plattan var kall och vattnet var kvar i behållaren. Den hade gått sönder!

Ja ja, jag vet att man inte ens ska tänka tanken. Jag glömde helt enkelt att "ta i trä"...

Andra bloggar om , ,

Inga kommentarer: