lördag 27 juni 2009

Nr 3

Ja, nu har den tredje saken gått sönder hos oss.

Igår kväll hade vi lite grannar över på spontan-grillning. Helt plötsligt kommer lillkillen utrusande och tjafsar om att allt bara blinkar på tvn i arbetsrummet.

Jag går och kollar och allt står och blinkar och har sig i rummet.

Då går jag till proppskåpet för att kolla om det är något problem där. Jag öppnar luckan och en kraftig stinkande rök-lukt slår emot mig.

Ja det var en propp som brunnit och brustit. Den hade liksom "delat" sig. Jag har aldrig varit med om något liknande.

När vi skulle ta ut proppen var den alldeles brännhet och vi fick slänga den under vatten i vasken.

Tur nog fick vi tag på en bekant som är elektriker som var här klockan 9 i morse och ordnade allting.

Tänk om lillkillen bara struntat i allt och gått ut ur rummet. Hade det kunna brinna?

Läskigt!

Inga kommentarer: