torsdag 3 juli 2008

Mini-vandaler

I går när mannen kom hem från jobbet så såg han att vi hade oinbjudna gäster i trädgården.

Det var tre av grannskapets småpojkar (5-6 år) som var inne på vår tomt och gungade i gungorna samt klättrade i torkställningen som om det vore en klätterställning.

Självklart hade den gått sönder och vi måste nu köpa en ny!

Mannen sa till dem på skarpen och senare på kvällen gick han hem till två av killarnas föräldrar för att berätta vad som hänt.
De bad om ursäkt och skulle prata med killarna.

MEN DE ERBJÖD SIG INTE ERSÄTTA OSS FÖR DEN TRASIGA TORKSTÄLLNINGEN!!!

Hade någon kommit och sagt att något av mina barn gjort något liknande så hade jag direkt erbjudit mig att erstätta dem eller fråga om jag fick försöka laga den. Men nej det gjorde de inte!!!

Nu kostar en ny torkställning inte så mycket (ca 200 kr), men det är principen.
Det spelar ingen roll om det är 200 kr eller 2000 kr, jag är uppfostrad så att jag skulle erbjuda mig att erätta det som barnen haft sönder. Speciellt eftersom de gått in på tomten utan att vi var hemma och haft sönder den.

Grrr....

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: