måndag 9 juni 2008

Lappsjuka!?

Efter en helg med både kalas, fotbollsmatch (de vann med 4-0), läsa bok i solen och shopping* så borde man vara ganska nöjd.

Men jag fick sådan lappsjuka i går så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. När jag tänkte efter så hade jag under hela helgen inte fått umgåtts med någon och verkligen slappnat av.

Maken jobbade både lördag och söndag. Fredagens kalas på leklandet var mer sitta och titta så att alla barnen hade det bra och sen servera lite tårta. Inte så mycket socialt småprat som jag hoppats på. Maken hade däremot trevligt, två av föräldrarna var gamla skolkamrater, så det var en "long walk down memory-lane".

Nä, jag måste rycka upp mig och se till att få lite socialutbyte varje vecka. Så här kan det inte fortsätta!

Veckans händelse blir iallafall tupperwere-partyt på torsdag. Sen ska jag på minisemester med min mamma till helgen. Blir vädret riktigt bra åker vi ut och seglar annars ligger vi kvar i hamn och bara går långpromenad i naturreservatet vid båthamnen. Maken får stanna hemma och ta hand om barnen och fotbollscupen.

Ska bli skönt!

*med två tjatiga barn i släptåg

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: