tisdag 25 mars 2008

Påsklov från barnen

Tänk dig att du i en vecka kommer att leva ditt liv som om du inte hade barn?
Du kan vakna när du vill och inte när barnen vill att du ska gå upp. Titta på dina favoritprogram på tv.
Gå på spontanpromenad med någon du tycker om. Laga mat när du (och inte barnen) är hungrig och du kan servera det du och maken är sugna på.

Så har vi det nu i en vecka!!! Barnen är i sälen med farmor och farfar för en veckas skidåkning.
Maken hade två tentor denna vecka och med tanke på att jag ändå ska vara borta från jobbet efter operationen så valde även jag att stanna hemma.

Men inte är jag ledsen för det. Vi fick över två decimeter snö igår och det är vintervackert här på jobbet. Efter jobbet tror jag att jag ska åka lite skidor bara för att jag kan och inte behöver hämta barn på dagis/fritids. Jag struntar i om det gör ont i handen. Jag bara måstse!

Inga kommentarer: