måndag 30 november 2009

Att loppa av sig lite

I fredags, mitt i stressen med platta däck och frisörbesök för killarna, ringde telefonen.
Det fanns ett återbud på en lokal loppis, ville jag ha bordet?

Efter några minuter så återkom jag med ett Ja. Självklart.
Fredags- och lördagskvällen tillbringades med att sortera och prismärka allt vi rensat ut. Eftersom maken jobbade fick jag ordna detta själv.

Så i söndags, efter att maken endast fått sova 4½ timme, bar det iväg. Hela bilen var full, inte en passagerare fick plats.

Men det blev en lyckad dag. På fyra timmar blev jag av med hälften och 1300 kr rikare.

Nu har vi bord igen om två veckor på en annan, större loppis.
Vi "feng shuiar" lite till och hoppas på ett ännu bättre resultat nästa gång.

Kvällen avslutades med ett energigivande bad i nästan 1½ timme. Lite bubbel och chokladpraliner inmundigades och en bra bok som sällskap. För det var jag värd!

Andra bloggar om , , , , , , ,

Inga kommentarer: